top of page
Search
  • Writer's pictureכח לעובד

חובת בידוד ביתי בשל חשש מהדבקה בנגיף הקורונה

מגפת הקורונה הכתה באופן אנוש במשק הישראלי, והביאה לשינויים משמעותיים בחוקי עובדי המשק בישראל. מכיוון שהמשק התכווץ, ישנם שינויים הבאים לידי ביטוי גם בהיקפי המשרה של העובדים ובמשכורתם. הנה מספר חוקים חדשים המסדירים את נושא הזכויות של העובדים בעת חובתם לבידוד ביתי -


  1. עקב חשש להידבקות בנגיף ה"קורונה", משרד הבריאות מנחה אנשים ששהו במקומות מסוימים (בארצות שונות או במקומות שבהם קיים חשש להידבקות) לשהות בבידוד למשך תקופה של 14 יום.

  2. במהלך תקופת הבידוד אסור לצאת למרחב הציבורי ואסור לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה: מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות.  אדם המפתח תסמינים של קורונה, כגון: חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי יכול לגשת למרפאה או לבית החולים רק לאחר תיאום והודעה מראש על הגעתו, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד והימנעות ממגע עם הסובבים אותו. עליו להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

  3. אדם השוהה בבידוד ידווח למשרד הבריאות באופן מיידי על מקום מגוריו או מקום שהייתו ועל הימצאותו בבידוד. דיווח יתבצע בעזרת התקשרות למספר הטלפון *5400 או דרך אתר משרד הבריאות. 

  4. חשוב מאוד לציין - אדם שמפר את חובתו לשהות בבידוד עשוי להיות מואשם בביצוע עבירה פלילית שעונשה יכול להגיע לעד 7 שנות מאסר. 

  5. היעדרות של עובד מעבודתו בשל שהייתו בבידוד תהיה על חשבון ימי המחלה שלו. העובד אינו צריך לפנות לרופא לצורך הוצאת תעודת מחלה, ויכול להשתמש בתעודת מחלה גורפת שהוצאה על ידי משרד הבריאות. למידע נוסף ניתן לקרוא על ימי מחלה לעובד ששוהה בבידוד עקב חשד להדבקות בוירוס הקורונה.

  6. אסור לפטר עובד שנעדר מעבודתו בגלל שהייתו בבידוד, ואסור למעסיק לדרוש ממנו להגיע לעבודה או לאפשר לו להגיע לעבודה אפילו אם הוא והעובד מעוניינים בכך. למידע נוסף ניתן לקרוא על איסור פיטורי עובד שנעדר מעבודתו בשל שהייה בבידוד עקב חשש להידבקות בנגיף קורונה.


יש לכם שאלה בנושא?

8 views0 comments
bottom of page